در نظر گرفتن تعداد کلمات عنوان صفحه مهمترين فاکتوري است که به موتورهاي جستجو کمک ميکند تا محتواي سايت شما را درک وتفهيم کنند. از طرف ديگر، تايتل ها اولين چيزهايي هستند که کاربر پس از جستجو در يک صفحه وب ميبيند و با آن ارتباط برقرار ميکند. علاوه بر عنوان صفحه، متاديسکريپشن يا همان تگ توضيحات يکي از مهمترين تگهاي صفحه براي سئو سايت ميباشد، چرا که يکي از عوامل تاثير گذار بر ورود کاربر به يک سايت و ورود به آن وجود توضيحات زير يک سايت ميباشد. درست است که اينها موارد مهمي هستند اما براي تعداد کاراکترهاي استفاده شده در آنها شرايطي وجود دارد که در اين مقاله به بررسي آنها ميپردازيم.
سئو چيست و چه کاربردي دارد؟
تعداد کلمات عنوان صفحه , تعداد کلمات توضيحات سئوي صفحه , تعداد کارکترعنوان. عنوان صفحه (تايتل صفحه) ، متا کيورد و متاديسکريپشن از جمله المانهاي سئوداخلي (on page seo) هستند که در بهينه سازي سايت بسيار اثرگذارند. به منظور بررسي دقيق اين موارد ابتدا مروري کوتاه بر سئو و تقسيم بندي آن داريم و سپس تک تک اين موارد را مورد بحث و بررسي قرار ميدهيم که در ارتقا رتبه سايت بسيار موثر است. زماني که سايتي را طراحي و راهاندازي ميکنيم قطعا به منظور ديده شدن و انتخاب شدن آن و محصولي که در آن قرار ميدهيم، است. پس براي اين هدف لازم است که اقداماتي صحيح انجام دهيم، که در پي آن آمدن و آوردن کاربران بيشتر به سايت ما از نتايج جستجو است.
لازمهي چنين نتيجهاي، بودن در رتبههاي بالاتر و برخورداري از کيفيت حضور در نتايج است.
سئو همهي اقداماتي است که بدين منظور و براي کسب ترافيک رايگان و طبيعي از نتايج موتور جستجو انجام ميشود. سئو يک روش فوق العاده براي جذب کاربر بيشتر به سايت و بهبود رتبهي آن در موتور جستجو است. دو فاکتور سئوداخلي و سئوخارجي نقش اصلي را در
بهينه سازي وب سايت و يا وبلاگ ايفا ميکنند.
سئو همهي اقداماتي است که بدين منظور و براي کسب ترافيک رايگان و طبيعي از نتايج موتور جستجو انجام ميشود.
سئوخارجي چيست ؟
منظور از سئو خارجي يا سئو “Off-page” مجموعه اقداماتي است که خارج از سايت صورت ميگيرد و برروي جايگاه آن در Bing، Google، Yahoo و … اثر ميگذارد. اگر بخواهيم مثالي بزنيم تا ملموس تر باشد ، فعاليت بيشتر در شبکه هاي اجتماعي ، گرفتن بک لينک هاي قوي براي صفحات وب سايت ، رپورتاژ هاي خبري که در وب سايت هاي با دامين اتوريتي بالا هستن از مجموعه کارهايي هستند که ميتوانند به شما کمک کنند تا سئوي خارجي قوي داشته باشيد.
سئوداخلي چيست؟
سئو داخلي کليه اقدامات تحت کنترل ما، شامل:تنظيمات فني، کيفيت کد نويسي، محتواي فني وديداري و کاربر پسند بودن سايت است. که بطور مستقيم در بهبود سايت تاثير ميگذارد. در اين مقاله روي صحبت ما با سئوي درون صفحه است. با تمرکز بر روي سئوي درون صفحه تا حدود زيادي ميتوان سئوي برون صفحه را نيز به موفقيت رساند. پس لازم است که مطالعهي دقيقتري در اين زمينه داشته باشيم. در اين زمينه ميتوانيد به ساير مقالات ما در سايت کارسازشو مراجعه نماييد. با توجه به اهميت سئوداخلي در ادامه سه مورد از موارد اصلي آن را که شامل عنوان صفحه، متاديسکريپشن و متاکيورد است، را ريزبينانهتر شرح ميدهيم.
تعداد کلمات عنوان صفحه
عنوان صفحه سايت يا همان meta title tag همان چيزي است که اکثر موتورهاي جستجو در بالاي پنجرهي خود نشان ميدهند. درواقع زماني که کاربر عبارت موردنظر خود را جستجو ميکند، اولين خطي که در ليست نتايج جستجو براي وي قابل مشاهده است، عنوان صفحه(تايتل صفحه) است که در متا تگ تعريف شده است. همينطور زماني که صفحهي سايت شما در شبکههاي اجتماعي به اشتراک گذاشته ميشود، title tag يا همان عنوان صفحه موردي است که در مطلب منتشر شده به نمايش گذاشته ميشود.
علاوه بر همه اينها نکتهي ديگري که در رابطه با عنوان صفحه حائز اهميت است تعداد کاراکترهاي ان است. هرچند محدوديتي در اين باره نداريد اما بهتر است که بخش اصلي عنوان را در 70-60 کاراکتر اول قرار دهيد چرا که فقط همين تعداد کاراکتر در صفحه نتايج جستجو در عنوان صفحه قابل نمايش است بيشتر از اين تعداد به صورت ( … ) درميآيد. همچنين بهتر است نام برند يا شرکت خود را در عنوان اصلي قرار دهيد، که براي اين منظور ميتوانيد بعد از کلمه کليدي و با قرار دادن کاراکتر ( | ) نام برند خود را ذکر کنيد، که اين خود موجب ميشود عنوان صفحه ظاهر مناسب و آراستهاي داشته باشد.
نکته مهم ديگر در بحث تايتل اين است که تا حد امکان از اعداد در آن استفاده کنيد، چرا که باعث جذب بازديدکننده از صفحهي شما ميشود. و در آخر تذکر اين نکته را لازم ميدانيم، هرگز از عنوان صفحهي تکراري استفاده نکنيد چرا که اغلب، گوگل در اين مورد اخطار ميدهد.
درباره این سایت