سوشيال مارکتينگ چيست؟ اثر سوشيال مارکتينگ بر کسب وکارهاي امروزي چگونه است؟ با پيدايش گوشي‌هاي هوشمند دسترسي به شبکه‌هاي اجتماعي به مراتب آسانتر شد. به گونه‌اي که هر فرد درهر موقعيتي و در هر ساعتي از شبانه روز به راحتي مي‌تواند به هر کدام از رسانه هاي اجتماعي مدنظر خود سر بزند. همين استفاده ي آسان موجب به وجود آمدن يک استراتژي بازاريابي جديد به نام سوشيال مارکتينگ شد که در اين مقاله به تعريف آن و انواع سوشيال مدياهاي محبوب مي‌پردازيم. با ما در کارسازشو همراه باشيد.


سوشيال مارکتينگ چيست؟


سوشيال مارکتينگ چيست؟ 5 شبکه اجتماعي محبوب و اثرگذار در بازاريابي اينترنتي. سوشيال مارکتينگ چيست؟ سوشيال مارکتينگ از جمله روش‌هاي مهم بازاريابي ديجيتال است که به راحتي و اغلب بدون صرف هزينه‌اي با استفاده از آن مي‌توانيد کسب و کار خود را بر سر زبان‌ها بيندازيد. اخيرا فعاليت افراد در شبکه‌هاي اجتماعي بسيار رشد داشته و اين خود پوئن مثبتي براي ارتقا کسب و کارهاي اينترنتي و وب سايت ها محسوب مي‌شود. چرا که اغلب مردم با استفاده از گوشي همراه خود به صورت لحظه اي در شبکه هاي اجتماعي حضور دارند و در حال دريافت و يا ارسال مطالب به يکديگر هستند.

 

پس اگر بخواهيم  بطور دقيق بگوييم سوشيال مارکتينگ چيست؟ بايد بگوييم ابزار يا روشي آسان براي افزايش ترافيک وب سايت و در واقع ارتقا آن است، که به صورت مخفف SEM هم بکار مي‌رود. لازم به ذکر است که يکي از معيارهاي رنکينگ گوگل هم ميزان سوشيال مارکتينگ وب سايت شماست که در ادامه به صورت مفصل به آن خواهيم پرداخت. 

 

سوشيال مارکتينگ

سوشيال مارکتينگ و پر استفاده ترين رسانه‌هاي اجتماعي


همانطور که گفتيم سوشيال مارکتينگ هر گونه فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي در جهت رونق کسب و کار و وب سايت است که طيف وسيعي از کاربران را در بردارند. چرا که گوشي‌هاي هوشمند دسترسي به رسانه‌هاي اجتماعي را براي افراد آسان نموده و درنتيجه اين سوشيال مدياها از ضريب نفوذ بالاتري نسبت به ابزارهاي تحت وب برخوردارند. 

 

سوشيال مارکتينگ

 

فيس بوک،اينستاگرام، توييتر، لينکدين، پينترست و چندين شبکه‌ي اجتماعي ديگر، هم اکنون به منظور سوشيال مارکتينگ در حال فعاليت هستند.در ادامه 5 مورد از محبوب ترين‌هاي شبکه هاي اجتماعي و نحوه صحيح فعاليت در آن‌ها به منظور بهبود کسب و کار شرح مي‌دهيم:

 

فيس بوک


فيس بوک بزرگترين شبکه ي ارتباط جمعي هم از نظر تعداد کل کاربران و هم از نظر اعضاي حقيقي است که در سال 2004 راه اندازي شد و توانست در عرض12 سال تعداد 1.59ميليارد کاربر فعال را به خود جذب کند. آمارها نشان مي‌دهد که کسب و کارهاي بسياري، هر چند کوچک و متوسط در فيس بوک برند تجاري خود را تبليغ مي‌کنند. از آن مهم‌تر اينکه هم اکنون فيس بوک داراي 2 ميليارد و ده ميليون کاربر فعال در ماه است، که اين خود آمار چشميگري است و به شما مي‌گويد که همين حالا به فکر يک حساب کاربري فعال با برند خود در اين پلتفرم باشيد!

 

اينستاگرام


اينستاگرام که يک شبکه ي اجتماعي مبتني بر تصوير است درست شش سال بعد از فيس بوک ايجاد شد و داراي 400 ميليون کاربر است. ازآنجا که اين مديا توسط فيس بوک راه اندازي شد، حدود 95% از کاربران آن در فيس بوک هم عضو هستند. همانطور که گفتيم مبناي عملکرد اين پلتفرم براساس تصاوير است، و مي‌دانيم که عکس ها در سئو و رتبه ي سايت تاثير بسزايي دارند بنابراين با انتخاب يک عکس مناسب و مرتبط با کسب و کار خود و گذاشتن يک هشتگ با نام تجاري خود در زير آن مي‌توانيد تعداد لايک وبازخورد مثبت بالايي دريافت کنيد و درنتيجه رتبه ي وب سايت خود را ارتقا دهيد. 

 

توييتر


پلتفرمي است با محدوديت 140 کاراکتري که توانسته 320 ميليون کاربر فعال در ماه را به خود اختصاص دهد. بنابراين نمي‌توان گفت که چون فقط مجاز به نوشتن 140 کاراکتر هستيم شبکه اي مناسب براي تبليغ نيست! آمار فعاليت اين تعداد کاربر با همين تعداد کاراکتر نشان مي‌دهد که مي ‌شود روي تويتر هم در زمينه‌ي سوشيال مارکتينگ حساب کرد. چرا که کاربران زيادي براي تبليغات تجاري و مشاغل مختلف به منظور تعامل و ارتباط با مشتريان خود از اين شبکه ي اجتماعي استفاده مي‌کنند. درواقع بايد بگوييم که شما بايد براي طيف مختلفي از افراد که در پلتفرم‌هاي مختلف عضويت و فعاليت دارند سرمايه گذاري کنيد و تبليغات خود را در آن شبکه ها به اشتراک بگذاريد و محدوديت‌ها را مانع خود ندانيد. 

 

لينکدين


لينکدين اساسا به صورت حرفه‎‌اي براي بهبود کسب و کارها طراحي و راه اندازي شده است. بنابراين علاوه بر تبليغ کسب وکار خود با استفاده از اين پلتفرم به راحتي مي‌توانيد افرادي که در حوزه‌ي کاري شما مشغول به فعاليت هستند را بيابيد و با آنها به تعامل اطلاعات کاري خود بپردازيد. تعداد کاربران لينکدين حدود 015 ميليون بوده است که باتوجه به اينکه يک پلتفرم با کاربرد خاص است آمار خوبي است، و توصيه ميکنيم حتما فعاليت هدف داري در راستاي تبليغ کسب و کار خود در اين شبکه ي اجتماعي حرفه اي داشته باشيد. 

 

پينترست


الگوريتم پينترست هم مانند اينستاگرام مبني بر تصوير است. اين پلتفرم با اينکه فقط ده سال از آغاز به کارش مي‌گذرد پيشرفت چشمگيري در جذب کاربران داشته است. در پينترست شما مي‌توانيد يک آلبوم منظم و حرفه اي از تصاوير مربوط به کسب و کار خود داشته باشيد بدون هيچ محدوديتي در تعداد عکس! همانطور که در بخش‌هاي قبل هم ذکر کرديم عکس و انتشار آن در شبکه هاي اجتماعي در رتبه ي وب سايت ما تاثير مهمي دارد. پس بهتر از از فعاليت در اين پلتفرم هم غافل نشويد.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : اجتماعي ,شبکه ,سوشيال ,فعاليت ,مارکتينگ ,سايت ,سوشيال مارکتينگ ,کاربر فعال ,ميليون کاربر ,داشته باشيد ,فعاليت هستند ,سوشيال مارکتينگ چيست؟ ,گوشي‌هاي هوشمند دسترسي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بی پولی رودخانه آرام آهنگ پیشواز ایرانسل | کد پیشواز همراه اول آب آتشگون نگین کویر اشتباهات یک دختر تنها گردشگری بین المللی ریز نوشت آرتی کالا Kim